Cuaca yang semakin tak menentu...

by - Friday, December 28, 2007

sekarang ni, sekejap hujan, sekejap panas...ni semua angkara manusia yang tamak dan hanya pentingkan diri! saya berasa sangat tertekan dengan keadaan iklim sekarang ni... Bila cuaca cerah, terlalu panas...Tak tertahan rasanya...Bahang! Saya bersyukur kerana tinggal di dalam rumah g diperbuat daripada batu...Bagaimana lah agaknya mereka² yang hanya tinggal di rumah kayu yang beratapkan zink? pastinya lebih berbahang... Bukan saya tidak bersyukur...Cuma, saya berasa marah dengan manusia yang tamak yg telah memusnahkan banyak hutan dan menyebabkan kesan rumah hijau berlaku... Bumi sekarang semakin panas dan ais di kutub utara juga semakin cair...Akibat tindakan manusia yang tiudak berotak itu, seluruh alam mendapat tempiasnya...Sedarlah wahai manusia yang tamak haloba...bumi kita ni semakin nazak...Usahlah digondol bukit bukau dan usahlah membersihkan hutan tnpa alsan yang munasabah... Kadangkala, saya berasa seperti ingin bunuh saja manusia yang telah merosakkan bumi ini...!!!

You May Also Like

0 Love notes