Rindu ini

by - Sunday, June 24, 2007

Kelmarin aku masih tidak mengerti...
Apa itu rindu...
Apa itu cinta...
Rama-rama keriangan
Mewarnai hamparan hidup ini...
Cerita dongeng Puteri Beradu menjadi teman
tatkala aku ingin melelapkan mata di malam hari...

Semalam segalanya berubah...
Kau mengajarku erti rindu...
Kau mengajarku erti cinta...
Walau saat bersamamu hanya sebentar...
Namun membawa berjuta kebahagiaan...
Aku tahu...
Siapalah aku dihatimu...
Aku hanya gadis biasa...
Gadis biasa yang rela menjadi insan kedua...
Namun aku sedar...
Cinta dan rindu ini tiada makna bagimu...
Aku hanya bisa memilikimu dalam tidurku...

Tapi,
Aku ingin kau tahu bahawa...
Kau adalah cinta pertamaku...
Kendati aku temui yang baru...
Kau tetap satu...
Namun, impian hanya kekal menjadi mimpi indah...

Hari ini aku sedar...
Apalah gunanya menjadi yang kedua...
Hanya dibenci dan dicemuh...
Bukan bermakna putus asa...
Cuma, aku sedar...
Tiada gunanya aku berkorban...
Menghulurkan selautan cinta,
Sedangkan kasih dan cintamu...
Hanya untuk wanita itu...
Wanita yang sah menjadi milikmu...
Juga buat permatamu...

Sayang,
Kau tetap guruku...
Mengajarku erti hidup...
Mengajarku erti pengorbanan...
Mengajarku erti kesetiaan...
Kau juga mengajarku erti cinta...
Kini aku sedar...
Cinta itu tidak buta...
Tapi ia tidak dapat melihat...
Hidup tanpa cinta...
Ibarat taman tidak berbunga...

You May Also Like

0 Love notes