Tak nak! Tak nak! Tak nak!

by - Tuesday, August 07, 2012

Lepas sahur dan subuh, aku ambil handphone and bukak applikasi Twitter. Type nama seseorang untuk view tweet2 beliau. Dah puas baca post2 dia, aku click blog address dia pulak. Jenuh aku scroll blog dia untuk sambung baca post dia dari yang aku tinggalkan hari tu. Tengok2 dah pukul 8.07 minit pagi. Dalam hati terdetik jugak, "mama ni tak bangun lagi ke?" Tup tup aku dengar pintu belakang rumah dibuka. So, aku assume mama dah bangun and nak basuh baju. *padahal dia masuk kerja pukul 8.45 pagi* Aku sambung semula pembacaan yang tergendala sebentar tadi. Tiba-tiba mata ni kuyu pulak. Hmm. Handphone dgn ipad aku ketepikan. Aku tepuk bantal, tarik bantal peluk yang dah tergolek and cari posisi tidur paling cun sekali. Elok2 nak terlelap je...

"Kak Long.. Kak Long..." Aku tersenyum.
"Tak nak! Tak nak! Tak nak!" Aku tarik bantal tutup telinga sambil ketawa mengekek.
"Hehehe. Hantar mama, boleh? Eh. Kak Long tak tidur lagi ke?" (Kalau mama dah lambat, memang mama tak nak drive dah sebab susah nak cari parking nanti.)
"Belum."
"Laaaa. Kenapa tak kejutkan mama? Menggelupur mama bangun bila tengok jam dah pukul 8.15."
"Aik? Bukan mama dah bangun ke tadi? Kak Long dengar mama bukak pintu dapur?"
"Mana ada! Mama baru bangun ni. Mak la tu kot! Yang Kak Long ni kenapa tak tidur?"
"Errr. Baca blog orang"
"Blog sape?"
"........"

Aku dan Mama di Guangzhou

You May Also Like

1 Love notes