Procastination VS Perfectionist

by - Thursday, March 25, 2010

24th and 25th March 2010.. tarikh yang keramat untuk semester ni. Sebab, pada tarikh tu, aku rasa sangat teruk and sangat down. Selama ni, kalau kecewa masa presentation pun takde la sekecewa itu. aduh. Ape nak buat, dah nama pun deal dgn orang Melayu, macam2 la masalahnya. Susah betul nak cari orang Melayu yang betul2 berkualiti skrg nih.


Masa deal dgn owner kedai kek tu, macam2 yg dia janji. tapi at last, cakap tak serupa bikin. Shut down your bakery shop, ok! Don't do it if you have no heart to continue the business.

then, masa nak siapkan presentation tu, dah la I ponteng kelas FAR utk siapkan report MGT tu. At last tak siap jugak. Banyak kot tak siap lagi masa tu! Mama dtg dlm kol 8. 30 sbb hantar cupcakes. mama amek cuti, ayah amek cuti semata-mata nak hantar kek tu. Pastu mama ngn ayah kena tunggu plak aku siapkan report tu smpai kol 11 malam. WTH? sakit hati tau malam tu bila dgr ade org cakap "Syiqa, ko suruh mak kau tunggu ke? ...." sakit hati punya pasal, aku tempik je kat org tuh "Dah tu? Kau nak salahkan aku la suruh mak ayah aku tunggu utk bawak pegi print? Selama ni , ade ko tlg aku buat report? Bila suruh buat, asyik tak reti je!" Haaa. amek kau. sakit tekak aku menjerit malam tuh. Pastu, aku suruh diorg wat slide utk presentation. 2 slide je. Promotion ngn place of distribution je. Aku suruh diorg tgk text book and compare ngn ktorg pnye business plan. Skali tu, bila esoknya, tgk tools of advertisement ngn ciri2 tmpt distribution yg keluar. adoi. utk promotion tu ktorg dah decide utk buat sales promotion ngn advertisement. pastu place of distribution plak ktorg dah decide utk chanel 1. aduh. lantak la. tapi aku puas hati sgt sbb classmate ramai yg cakap asyik aku je yg bercakap masa presentation tu. Ahaaa. sedap sikit hati aku. Biarla org nak cakap aku gila kuasa ke ape. yang penting, hati aku puas! hahahahaha. evil btol aku nih.

Opsss. yang penting, masa nak start presentation tu, hati aku berdebar2 sangat. dah la berdebar nak buat presentation.. pastu ade pulak jejaka hensem yang jadi judge utk presentation tu. nak dijadikan cerita, lecturer a.k.a jejaka hensem tu aku dah lama usha dia. hahahaha. shy2 cat aku time tuh ;;)

Ape pun, aku dah explain kat lecturer aku kenapa serabut sangat report aku tu. Kenapa siap ada tulisan tangan lagi kat report tu. Nasib baik lecturer aku tu faham. -.-'

Satu lagi, nasib baik lecturer aku komen ok je. Nasib dia tak komen teruk2. Actually mase kelas MGT tu aku tak mo pegi sbb malu sgt ngn miss. tapi aku kuatkan hati utk pegi kelas tu.

Thank you so much Miss Noorain Nordin ;)
*Belajar dari kesilapan silam*


You May Also Like

0 Love notes